søndag 2. september 2012

Konkurrenten: Oslo Myntgalleri

Oslo Myntgalleri åpnet 1. september, og her er glade mynthandlere ved disken: Sten Runar Eek og Arne Riise.

Lørdag fikk jeg en ny konkurrent: Oslo Myntgalleri åpnet dørene. Oslo Myntgalleri er en ny myntforretning som har entusiastiske myntsamlere som eiere. Det er slik det bør være i myntbransjen; samlere på begge sider av disken, ansatte som vet hva de holder på med og selgere som kjenner samlernes helt spesielle behov. Her er kjente navn som Arne Riise, Olaf Furre og Gunnar Thesen med på laget, samt Per Christian Lindstad og Sten Runar Eek. Siden jeg selv er ansatt i Numisma Mynthandel AS burde jeg kanskje se på dem som konkurrenter, men nå er myntbransjen såpass liten at jeg heller får kalle dem kolleger. Jeg ser fram til å handle mynter til min egen samling der, nemlig bittesmå greske sølvmynter. Gratulerer med åpningen.

Ingen kommentarer: